Istotą okresu dzieciństwa i adolescencji jest zmiana, która stanowi wyzwanie zarówno dla dziecka czy nastolatka, jak i dla całej jego rodziny. To od tej właśnie zmiany i tego, jak będzie ona przebiegała, zależy dalsze funkcjonowanie młodego człowieka. Moją rolą jako terapeutki jest towarzyszenie dziecku i rodzinie w przechodzeniu tego procesu i w doświadczanych w związku z nim trudnościach, ale też poszukiwanie szans i możliwości, które niesie ze sobą ten pełen potencjału okres.
W mojej pracy koncentruję się na wsparciu i wzmacnianiu dziecięcych zasobów, które stanowią fundament jego funkcjonowania. Podążam za indywidualnymi potrzebami młodego człowieka, z uważnością dopasowując interwencje terapeutyczne. Współpracuję z rodzicami, by wspólnie z nimi odnajdywać najlepsze możliwości wspierania młodego klienta w procesie terapeutycznym, z uwzględnieniem pogłębiania relacji rodzic-dziecko. Wykorzystuję głównie zasady i metody terapii systemowej, regularnie poddając swoją pracę superwizji w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej. Prowadzę także terapię zabawą, superwizując pracę w Play Therapy Poland. Kieruję się zasadami zawartymi w Kodeksie Etyczno-Zawodowym Psychologa oraz w w kodeksie Play Therapy International.
Kursy długoterminowe:
Największe wyzwania psychoterapii i doradztwa (Instytut Pomocy Profesjonalnej)
Szkolenia/warsztaty:
Nadopiekuńczość – systemowa refleksja nad funkcjonowaniem rodziców nadmiernie zaangażowanych (Instytut Pomocy Profesjonalnej)